جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

نقد بازی X-Men

نقاط قوت : گرافیک قابل قبول - مبارزات سرگرم کننده و متنوع - توانایی های جالب توجه کاراکتر اصلی

نقاط ضعف : آسان بودن بازی - وجود باگ در هوش مصنوعی

 

همگی با این عنوان یعنی X-MEN چه در صنعت بازی و چه در سینما آشنا هستیم. داستان بازی برگرفته از فیلم سینمایی آن است. نسخه های قبلی بازی با وجود معروفیت فیلم سینمایی آن چندان محبوب نبودند و دارای مراحل و درگیریهای تکراری و خسته کننده بودند. نسخه جدید مقداری خود را جمع و جور کرده است و میتوان آن را به عنوان یک بازی قابل قبول انتخاب کرد.

نقاط قوت : گرافیک قابل قبول - مبارزات سرگرم کننده و متنوع - توانایی های جالب توجه کاراکتر اصلی نقاط ضعف : آسان بودن بازی - وجود باگ در هوش مصنوعی همگی با این عنوان یعنی X-MEN چه در صنعت بازی و چه در سینما آشنا هستیم. داستان بازی برگرفته از فیلم سینمایی آن است. نسخه های قبلی بازی با وجود معروفیت فیلم سینمایی آن چندان محبوب نبودند و دارای مراحل و درگیریهای تکراری و خسته کننده بودند. نسخه جدید مقداری خود را جمع و جور کرده است و میتوان آن را به عنوان یک بازی قابل قبول انتخاب کرد.در این بازی سازندگان زحمت زیادی برای داستان پردازی نکشیده اند و در واقع نیازی هم احساس نمیشود. چند میان پرده به صورت انیمیشن های رندر شده توانسته اند با توجه به پیش زمینه های قبلی حق مطلب را ادا کنند. این نکته شایان ذکر است: برای کسانی که این مجموعه را دنبال نکرده اند تنها گیم پلی بازی میتواند سرگرم کننده باشد و شاید داستان بازی برای آنها گنگ باشد. ایفای نقش مرد گرگ نما (Wolverine) بر عهده شما گذاشته میشود و پس از سقوطی آزاد بر روی یک شبه نظامی آفریقایی در جنگلهای آفریقا بلافاصله باید شروع به قتل و عام دشمنان کنید. شما ضربات سبک و سنگین بوسیله چنگالهای مرگبار Wolverine در اختیار دارید و میتوانید از ضربات ترکیبی موثری استفاده کنید. قابلیت بسیار موثر در مبارزات توانایی پرش از راه دور به سمت دشمنان و وارد کردن ضربات پیاپی بر ّآنهاست. دست یافتن به ضربات ترکیبی ساده است و مجبور به زمان گذاشتن زیادی برای یادگیری آنها ندارید. بازی به خوبی و به مرور حرکات و قابلیتهای Wolverine را به شما معرفی کرده و از این نظر شما را مشتاق به ادامه بازی میکند. همانطور که در بعضی بازیها دیده میشود، گاهی این ایجاد ارتباط با گیمر به خوبی انجام نمیشود و با وجود قابلیتهای بسیار بازی، گیمر تنها به چند حرکت و ضربه راحت تر بسنده میکند و این باعث خسته کنندگی بازی میشود. قابلیتها و قدرت Wolverine به مرور اضافه میشود و طریقه استفاده از این قابلیتها به ترتیب معرفی میشود. در بازی یک درجه خشم نیز وجود دارد که طی مبارزات پر میشود و بعد از رسیدن به حد نساب میتوان از آن برای درگیریهای شلوغ و هنگام محاصره شدن استفاده کرد. Wolverine توانایی نفوذ به قلب دشمنان با سپر کردن یکی از افراد آنها را دارد و این در مبارزات میتواند سودمند باشد.

 

روبرو کردن شما با دشمنان متنوع و نیاز به عکس العملهای متفاوت در مقابل آنها تنوع خوبی به بازی می بخشد. طراحی دشمنان نسبتاً راضی کننده است و همینطور مبارزه با غولهای بازی هر چند کلیشه ای ولی خالی از لطف نیست. ضربات تمام کننده در بازی با داشتن افکت سینمایی آنها جالب توجه و در عین حال تقلیدی هستند. بدست آوردن ذراتی با شکستن اشیا و کشتن دشمنان که از آنها افزایش قدرت حاصل میشود، تقریباً جزء جدا نشدنی این سبک بازی شده است و این بازی نیز از این ایده استفاده کرده است. از گیم پلی بازی نکته قابل توجه دیگری به چشم نمیخورد و به خلاصه میتوان گفت تمامی موارد مورد انتظار در این سبک(سوم شخص اکشن ماجرایی) اعم از بالا رفتن از دیوار و آویزان شدن از لبه صخره ها و پیدا کردن یک وسیله برای فعال سازی یک اهرم و ... در این بازی نیز دیده میشوند. خشونت بازی در حد تقریباً بالایی قرار دارد و در آن جدا کردن اعضای بدن دشمنان به وفور دیده میشود.

 

 

 

 

شخصیت Wolverine شکست ناپذیر است و در مقابل گلوله و آتش و نیزه و... استقامت بالایی دارد. با خوردن ضربات پیاپی نوار سلامتی Wolverine خالی میشود ولی با کمی استراحت به سرعت پر میشود. تنها موردی که باعث مرگ لحظه ای Wolverine میشود افتادن از پرتگاه در مناطق غیر مجاز یا در آب است، نکته جالب این است که سقوط از ارتفاعی مشابه در مسیرهای مجاز باعث مرگ نمیشود!؟

 

بازی دارای سیستم ذخیره به صورت Checkpoint است و این Checkpointها در جاهای مناسب تعبیه شده اند. بازی دارای گرافیک قابل قبولی است و طراحی محیط نیز رضایت بخش است. بازی روندی روان دارد و در مسیر بازی تا انتها به مشکل چندانی برخورد نمیکنید. با تمام کردن بازی درجه سختی Hard بازی نیز آزاد میشود و همچنین لباس جدید برای Wolverine در دسترس قرار میگیرد. تاثیرات ضربات و برخورد گلوله به Wolverine  و نیز التیام جراحات بدن او قابل مشاهده میباشند. هوش مصنوعی بازی در حد انتظار است ولی متاسفانه گاهی باگهای فاحشی مخصوصاً در مبارزات با غولها به چشم میخورند.

 

در کل بازی روند و خصوصیات کلیشه ای فراوانی دارد و چیز جدیدی را به این سبک اضافه نمیکند ولی گیم پلی سرگرم کننده و هماهنگ کردن زبرکانه شرایط و نیز تنوع در مبارزات که توسط سازندگان ایجاد شده است میتواند گیمر را سر ذوق بیاورد و او را مشتاق به تمام کردن بازی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد