جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Fallout 3 نقد بازی

نقاط قوت : داستان بسیار واقع گرایانه و قوی- گرافیک و فضاسازی عالی ، وجود عناصر جالب در گیم پلی، نو آوری های زیاد
نقاط ضعف : برآورده نکردن انتظار در بخش گرافیک مدل ها، عدم وجود وسیله ای برای انتقال سریع از مکانی به مکان دیگر
 


Oblivion آمد و رفت و تشنگی را برای مدتی فرونشاند. ولی با نمایش Fallout 3 در E3 2007 با اینکه کمتر از 10% بازی حاضر بود، طرفداران زیادی پیدا کرد. آنقدر این بازی دیدنی بود که در کنار Bioshock ، Lost Planet و Little Big Planet در فهرست نامزدهای بهترین ها در E3 قرار گرفت، و در آخر هم این بازی پس از یک سال توسط Bethesda Softworks عرضه شد و انتظارها را پایان داد.

نقاط قوت : داستان بسیار واقع گرایانه و قوی- گرافیک و فضاسازی عالی ، وجود عناصر جالب در گیم پلی، نو آوری های زیاد
نقاط ضعف : برآورده نکردن انتظار در بخش گرافیک مدل ها، عدم وجود وسیله ای برای انتقال سریع از مکانی به مکان دیگر
 


Oblivion آمد و رفت و تشنگی را برای مدتی فرونشاند. ولی با نمایش Fallout 3 در E3 2007 با اینکه کمتر از 10% بازی حاضر بود، طرفداران زیادی پیدا کرد. آنقدر این بازی دیدنی بود که در کنار Bioshock ، Lost Planet و Little Big Planet در فهرست نامزدهای بهترین ها در E3 قرار گرفت، و در آخر هم این بازی پس از یک سال توسط Bethesda Softworks عرضه شد و انتظارها را پایان داد.

Bethesda Softworks که علاقه خاصی در Fallout 1 برای گذراندن تمام عمر در دنیای زیرزمین نشان داده بود به دنبال راه حلی بود که بتواند به این آرزو برسد. درنهایت راه حل بسیار جالبی را ارائه کرد. در شروع بازی شخصیت اصلی متول می شود و بازی از دید وی آغاز می شود، همان ابتدا دکتر که پدر کاراکتر اصلی است بالای سر نوزاد ایستاده و به او می نگرد. بازی با به دنیا آمدن قهرمان داستان شروع می شود، در همان ابتدا باید جنسیت او را انتخاب کرده و چهره از پیش تعیین شده ای را برایش انتخاب نمایید. جالب اینجاست که با انتخاب چهره، پدر او نیز با توجه به نوع چهره کاراکتر اصلی ماسک خود را بر می دارد تا شباهت میان دو کاراکتر نمایان شود. مدتی بعد باید حرف زدن و راه رفتن را به وی آموزش داد و چندی بعد در پناهگاه برایتان جشن می گیرند، همه جا تزئین شده و اکثرا کلاه مخصوص تولد دارند و زندگی همینطور ادامه دارد. البته قرار نیست تمام دوران کودکی و تحصیل را در FO3 بگذرانید. اینکار فقط به علت آشنایی شما با جو پناهگاه است و برای گذرندن زندگی، سن شما جهش های مختلفی را از 1 -10 از 10 تا 16 و از 16 تا 20 ادامه پیدا می کند. در FO3 یک کامپیوتر کوچک فوق پیشرفته به نام پیپ بوی 3000 روی مچ دست کاراکتر اصلی قرار داده شده و تمام اطلاعات یک بازی نقش آفرینی در پیپ بوی جاسازی شده است. در قسمت های مختلف FO3 کاراکتر اصلی دارای ویژگی اصلی و فرعی است. ویژگی اصلی شامل Special که حروف مختلف آن مخفف کلماتی از قبیل S برای Strength (قدرت) و ... است. هر کدام از این قابلیت ها از 1 تا 10 قابلیت تنظیم دارند. ولی باید تعداد مشخصی امتیاز بین آن ها تقسیم شود که این کار فقط در ابتدای بازی قابل انجام است و ارتقای آن در طول بازی و تغییر آن در بازی میسر نیست.

بخش فرعی توانایی ها همان Skill Point ها هستند که می توان با ارتقای مهارت های کاراکتر به آنها هم افزود و از کتاب ها هم می توان برای ارتقاء استفاده کرد. پس از طی کردن دوره ها ، بالاخره زمان ترک پناهگاه فرا می رسد، درب اصلی بازی می شود و بازیبازی برای اولین بار به شهر واشنگتن که چیزی جز ویرانه های آن نمانده پا می گذارد. دنیایی که جز خرابی و ویرانی در آن باقی نمانده. حال سوال اینجاست که این خرابی ها برای چیست؟ در آینده ای که در FO3 می بینیم، مشکلات کمبود مسکن و زمین از یک طرف گسترش فقر و کمبود سوخت منابع نفتی و از سوی دیگر تنش های سیاسی ایجاد کرده و گاهی هم به جنگ های هسته ای می انجامد. دولت امریکا به زور به تجاوز و به خاک مکزیک و کانادا از دست می دهند و چندین انفجار هسته ای در خاور میانه اتفاق می افتد و همگام را در شک قرار می دهد، حال امریکا به فکر نجات مردم است و برای این مشکلات طرح والت ها را به اجرا گذاشته و آن هم زندگی امن و راحت در زیر زمین است! در FO3 شاهد یک جهنم واقعی هستیم که هم زیبا و دیدنی است و هم هولناک و مخوف !

 


Bethesda Softworks برای بهتر جلوه دادن این نابودی از تک تک اجزای خرابه خانه ها و آجرها به اطراف پرتاب شده و اشیای کثیف و زنگ زده و کهنه استفاده کرده است. جاده های سالم و صاف در بازی دیده نمی شود. و در عین ناهموار بودن پر است و از تکه سنگ های بزرگ و کوچک و اجزای خراب شده ساختمان ها است. خانه ها آنقدر خراب و متلاشی هستند که به هیچ وجه دیده نمی شوند و فضای باز و پهناور FO3 را به نمایش می گذارد. با اینکه این همه هزینه برای ساخت فضایی این چنین زیبا خرج شده، در ساخت مدل ها این دقت به کار نرفته ، البته چهره ها پیشرفت بسیار خوبی نسبت به Oblivion کرده و تمامی اجزاء به خصوص اجزای بزرگ و معروفی مثل Power Armor که دارای لوله ها و اجزای خاص هستند، به خوبی از آب درآمده ، این زیبایی ها در کنار نور پردازی زیبای FO3 دو چندان می شود. در FO3 دیگر دیالوگ ها و صداهای تکراری و خسته کننده Oblivion را نمی بینیم و اینبار صدای دوبلورهای معروفی را نیز خواهیم شنید... در FO3 انوع ایستگاه های رادیویی وجود دارد که با تنظیم می توان به رادیو گوش داد. جدا از این آهنگ هایی که در رادیوی بازی پخش می شود، بازی، موسیقی های مخصوص خود را دارد که آهنگ سازی که برای Crysis موسیقی متن ساخت بر روی FO3 کار کرده است.

دو نکته دیگر دی این بازی وجود دارد، یکی سگی با وفا است که کاملا مفید و فرمانبر است و اگر جانش را از دست بدهد قابل بازگشت نیست و می تواند در بازی شما را یاری نماید. و دیگری بیش از 1000 پایان مختلف برای بازی است که اگر تمام عمر خود را پای FO3 بنشینید باز هم موفق به پایان دادن این بازی نخواهید شد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد