جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

WALL-E نقد بازی

نقاط قوت : کوتاه بودن بازی!
نقاط ضعف : تکراری بودن ماموریت ها – گرافیک ضعیف بازی – نداشتن داستان – روند کاملا تکراری
 


تا کنون بازی بوسیله ی یک روبات کوچک و دوست داشتنی را تجربه کرده اید؟ اگر چنین تجربه ای را دوست دارید WALL-E را امتحان کنید. بازی به وسیله ی شرکت Heavy Iron Studios ساخته شد و توسط شرکت THQ منتشر و پخش شداین بازی بر اساس انیمیشنی با همین ساخته شده که کار ساخت انیمیشن را شرکت پیکسار بر عهده داشته است.

نقاط قوت : کوتاه بودن بازی!
نقاط ضعف : تکراری بودن ماموریت ها – گرافیک ضعیف بازی – نداشتن داستان – روند کاملا تکراری
 


تا کنون بازی بوسیله ی یک روبات کوچک و دوست داشتنی را تجربه کرده اید؟ اگر چنین تجربه ای را دوست دارید WALL-E را امتحان کنید. بازی به وسیله ی شرکت Heavy Iron Studios ساخته شد و توسط شرکت THQ منتشر و پخش شداین بازی بر اساس انیمیشنی با همین ساخته شده که کار ساخت انیمیشن را شرکت پیکسار بر عهده داشته است.


. بازی نیز از داستان این انیمیشن پیروی می کند. بازی زندگی یک روبات به نام WALL-E را مورد بررسی قرار میدهد که تنها هدف اش جمع کردن زباله های روی کره ی زمین میباشد. در اولین سکانس و صحنه ی بازی ما تعداد زیادی روبات میبینیم که همه در حال انجام ماموریتشان هستند. ماموریت زیاد پیچیده ای نیست . آشغالها را بوسیله ی مکانیزم بدن خود به شکل های مکعب در آورده و جمع آوری میکنند. سپس آنها را روی هم میچینند و به سراغ نقطه ای دیگر میروند. این زمانیست که هیچ انسانی روی کره ی زمین زندگی نمیکند و این روبات ها تنها ساکنین روی کره ی خاکی یا بهتر بگوییم کره ی آشغالی هستند! تمام انسانهایی که کره ی زمین را به زباله دانی تبدیل کرده اند به زندگی در کهکشانها و داخل سفینه هایشان مشغول هستند و زمین را با تعدادی روبات ترک کرده اند. تعداد روبات های روی کره ی زمین روز به روز به دلیل طوفانهای بسیار مهیب کاهش میابد تا اینکه پس از گذشت 700 سال تنها یک روبات باقی میماند.


روباتی بانمک و دوست داشتنی به نام WALL-E که شما کنترلش را در بازی در اختیار میگیرید. شاید با گفتن اسم روبات یک موجود کاملا ماشینی و بی احساس در ذهن شما نقش ببند اما اصلا اینطور نیست. روبات ما موجودی احساساتی است که بعد ها عاشق میشود و همچون یک انسان جور عشقش را میکشد. بازی در بسیاری از مراحل شباهت بسیار زیادی به بازی Crash Team Racing دارد و در مراحلی شما را به یاد Half life می اندازد. در مراحل رانندگی و کنترل WALL-E در هنگام سرعت بازی شما را به یاد بازی کراش Crash Team Racing می اندازد و در مراحلی که باید پاسخ معما ها را در محیط اطرافتان پیدا کنید به یاد بازی Half Life می افتید. البته به هیچ وجه انتظار معماهای Half Life را از این بازی نداشته باشید .

 


شما بازی را با یک مرحله ی آموزشی آغاز میکنید که در این مرحله با کنترل کامل بازی آشنا میشوید. چگونگی مکعب کردن آشغالها و پرتاب کردن آنها – سیستم تیر اندازی بوسیله ی لیزر – چگونگی پیدا کردن اشیائ مخفی در بازی - نحوه ی شارژ کردن WALL-Eدر نور خورشید – کنترل کردن WALL-E در هنگام سرعت – چگونگی بدست آوردن امتیازو ... از جمله کارهایست که باید در ابتدای بازی یاد بگیرید


. شاید بصراحت بتوان گفت که این کارها تنها کارهاییست که شما در طول بازی انجام می دهید. روند بازی بسیار ساده و خطی میباشد. هیچکدام از مراحل بازی چالشی برای شما ایجاد نمیکنند. سختی بازی در مراحل پایانی بازی در حد و اندازه همان مراحل اولیه بازی میباشد . البته تنوع محیط ها در بازی قابل توجه است و تا حدودی توانسته که بعضی از مشکلات بازی را جبران کند. در این بازی روبات کوچک دیگری به نام EVE وجود دارد که بعضی از مراحل بازی را با آن انجام میدهید . این روبات برخلاف WALL-E میتواند پرواز کند و بسیار سریع تغییر مکان دهد. کنترلش نیز از WALL-E بهتر است . باید خدا را شکر کنید که بازی خیلی زود تمام میشود وگرنه مجبور میشدید بازی را نصفه و نیمه رها کنید. مدت زمان تمام کردن بازی نیز تقریبا 6 ساعت است که اگرخیلی بد بازی کنید این زمان به دست می آید! دشمنان بازی هم از یکی دو نوع فرا تر نمی روند. هوش مصنوعی آنها هم که بسیار پایین است و میتوان براحتی همه ی آنها را نابود کرد. تنها کاری که دشمنان میکنند خارج کردن جرقه ای ازنوع برق ازخود و وصل کردن آن به شماست که البته این نوع حمله نیز با جمع و جور کردن خود دفع میشود! ماموریت های بازی از قاعده ای خاص فراتر نمی روند. مکعب کردن زباله ها و پرتاب کردن آنها به این سو و آن سو و رانندگی کردن با WALL-E در یک مسیر کوتاه. البته بازی مکعب هایی از پیش ساخته شده نیز در اختیار شما قرار میدهد. بعضی از این مکعب ها قابلیت منفجر شدن را دارند و میتوانید با پرتاب کردن آنها به سوی دشمنان یک تیر را به چند نشان بزنید. دو روبات WALL-E و EVE که ظاهرا کشته مرده ی همدیگر هم هستند در بازی بسیار به هم کمک میکنند و در بسیاری از جاها جان همدیگر را نجات میدهند.

گرافیک بازی به هیچ وجه در حد و اندازه ی بازیهای امروزی نیست و شما را به یاد بازی های پلی استیشن می اندازد. بافت ها بسیار ضعیف طراحی شده اند .گرافیک محیط اصلا شما را راضی نمیکند و شاید این یکی از دلایلی باشد که ازاین بازی خوشتان نیاید. به غیر از زمانهایی که سرعت بازی زیاد میشود و جلوه های بصری اندکی خود را نشان می دهند شما هیچ نکته ی مثبتی از گرافیک بازی احساس نمیکنید. فیزیک بازی بسیار ضعیف میباشد و جذابیت بازی را کمتر کرده است. اگر شما کسی هستید که بازیها را به خاطر گرافیک انجام میدهید بهتراست اصلا طرف این بازی نیایید چون بازی ازلحاظ گرافیک اصلا حرفی برای گفتن ندارد. نورپردازی و سایه پردازی نیز در بازی بسیار ضعیف کار شده اند و زیاد خود را نشان نمیدهند. گرافیک بازی مکانهای وسیعی را تحت پوشش خود قرار نمی دهد و این هم یکی از دلایل کمرنگ شدن گرافیک بازی است. مشکلاتی که در کنترل و حرکت دوربین وجود دارد نیز ضعف گرافیکی بازی را بیشتر به چشم می آورد. بازی پر ازباگ های گرافیکی کوچک و بزرگ است که به خوبی خود را نشان می دهند. خلاصه اینکه بازی از لحاظ گرافیک چیزی از خود ندارد.

 


صداگذاری بازی هم معمولی است و نمیشود ازآن زیاد تعریف کرد . صداگذاری آن طور که باید و شاید نتوانسته جو غمگین بازی را القا کند. در بازی به غیر از یکی دو بار هیچ گونه دیالوگی وجود ندارد . شاید دلیل کم دیالوگ بودن بازی القای حس غمگین بودن به بازیباز است که متاسفانه البته این امر هم محقق نشده است. در این بازی اغلب ازموسیقی اصلی فیلم استفاده شده است. موسیقی متن بازی دل نشین است ولی با محیط ها و فضاهای این بازی همخوانی ندارد.


دربازی دو شخصیت اصلی وجود دارد که به خوبی توانسته اند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. WAL-E در ابتدای بازی دارای شخصیتی غمگین و ناراحت است که با پیدا شدن سر و کله ی EVE شخصیتش کاملا متحول شده و تغییر میکند و به فردی کنجکاو و پر هیاهو تبدیل میشود که به دنبال EVE راه می افتد و پا به یک ماجراجویی بزرگ میگذارد. رفتن به سفینه های بزرگ فضایی و بازی کردن در آنجا تجربه ای جدید را برای شما به ارمغان می آورد.
این بازی برای تمام پلت فورم ها عرضه شد و در اختیار تمام بازی کننده ها قرار گرفت. درکل اگر انتظارات خود را از گرافیک بازی پایین بیاورید و بتوانید با بازی ارتباط برقرار کنید این بازی ارزش یک بار بازی کردن را دارد. اگر هم آدم کم حوصله و پر توقعی هستید این بازی را اصلا به شما توصیه نمیکنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد