جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Sam & Max Episode 205

نقاط قوت : معماهای جذاب و دیالوگ های زیبا
نقاط ضعف : عدم پیشرفت چشم گیر نسبت به نسخه قبلی
 
این نسخه جدید از سری بازی های Sam & Max را می توان به نوعی یک پایان بجا و مناسب دانست.نسخه جدید این بازی که با عنوان What’s New, Beelzebub? منتشر شده است , درست بلافاصله پس از پایان نسخه Chariots of the Dogs و در حالی آغاز می شود که دو شخصیت این بازی در راه جهنم هستند. ماموریت و وظیفه اصلی این دو در این نسخه از بازی نجات دادن روح Bosco از سیاهچاله های جهنم است.گذرگاهی که شما را از دنیای مادی به جهنم می برد این بار با دفعات قبل متفاوت است و به شکل یک قطار ارواح موجود است.

نقاط قوت : معماهای جذاب و دیالوگ های زیبا
نقاط ضعف : عدم پیشرفت چشم گیر نسبت به نسخه قبلی
 
این نسخه جدید از سری بازی های Sam & Max را می توان به نوعی یک پایان بجا و مناسب دانست.نسخه جدید این بازی که با عنوان What’s New, Beelzebub? منتشر شده است , درست بلافاصله پس از پایان نسخه Chariots of the Dogs و در حالی آغاز می شود که دو شخصیت این بازی در راه جهنم هستند. ماموریت و وظیفه اصلی این دو در این نسخه از بازی نجات دادن روح Bosco از سیاهچاله های جهنم است.گذرگاهی که شما را از دنیای مادی به جهنم می برد این بار با دفعات قبل متفاوت است و به شکل یک قطار ارواح موجود است. شما باید برای سوار شدن بر این قطار یا حتی قطاری که به بهشت می رود , نشانه ای داشته باشید و نکته جالب اینجاست که این نشانه مخصوص مثل هر موجودی فقط با مردن به دست Sam & Max می رسد.اما موضوع اینجاست که هیچ یک از این دو شخصیت دوست ندارند به این زودی بمیرند پس باید نشانه را از راه دیگری بدست آورند و در واقع نشانه شخض دیگری را استفاده کنند. هنگامی که شما این ماموریت را انجام داده و نشانه را پیدا کنید , موسیقی اصلی نواخته , نام دست اندر کاران بازی نمایان شده و سرانجام بازی اصلی آغاز می گردد.

جهنم این بازی شبیه به کارخانه ای برای پرورش دادن ارواح به سمت لیاقت است و رئیس این تشکیلات کسی نیست به جز Jurgen که واقعا خنده دار تر و جذاب تر از Night of the Raving Dead است.کارکنان بی روح این کارخانه شامل دو شخصیت آشنا با نام های Hugh Bliss و Brady Cultureو همین طور یک حباب یا قطره متحرک که کل طول روز را به کار می پردازد. یکی از جالب ترین نکات بازی این است که در این نسخه Bliss که یکی از کارکنان کارخانه است مسئول حذف بعضی قسمت ها می باشد. این موضوع هنگامی خنده دار تر می شود که شما در طی روند غیر اصلی بازی به عده ای موجود بی ادب بر می خورید که توسط او حذف شده اند.

موضوعات و چیزهای خنده دار جهنم پایان ندارد و شما می توانید در جهنم بعضی آهنگ ها , شخصیت های معروف و تعدادی از کارتون ها را ببینید و خیلی زود به این پی می برید که نکات مضحک بازی همیشه ادامه دارد.اگر شما از Popper ها نفرت داشتید باید بگویم در این نسخه به خوبی در می یابید که اصلا چرا وجود داشته اند و آن ها نیز بسیار خنده دار خواهند بود. همچنین شما با قهرمانان و و شخصیت های بدنام نسخه های قبلی در آنجا رو به رو خواهید شد که به دلیل حضور Sam & Max در جهنم حضور دارند.

همین که سم و مکس وارد جهنم می شوند باید بلافاصله اقدام به نجات دادن روح بوسکو نمایند.شما با پیش روی در بازی در می یابید که در جهنم هرکس به شکل و منظری جهنمی از شخصیت خود وجود دارد و در واقع چیزی که شما در آنجا می بینید بعد جهنمی افراد است.برای مثال بوسکو در آنجا کاملا بدون لباس است در حالی که مادرش و یک نفر دیگر همیشه در حال تماشای او هستند. ارواح دیگر نیز همگی به همین شکل خنده دار وجود دارند که شما باید تعدادی از آن ها را برای رسیدن به مقصود خود در طی بازی آزاد کنید.
 
شیطان نیز یکی از شخصیت های این بازی و در واقع یک مسئول عذاب است که حاضر است هرکاری بکند تا شغل خود را از دست ندهد. باید گفت هرکسی که صدای شیطان را در این بازی بعهده دارد لهجه کلاس بالا و کاملا بریتانیایی خوبی دارد. پیدا کردن کمک خوب و کارامد در این بازی بسیار دشوار است زیرا شیطان در راس بیشتر کارها قرار دارد. او حتی سم بیچاره را فریب می دهد و او را مجبور به این می کند که روح خود را برای بدست آوردن یک Popper بفروشد . سرانجام آنچه بر سر شیطان می آید بسیار غم انگیز است.

معماهای بازی بسیار متعدد و متنوع هستند و نیز اندکی دشوار تر شده اند.اما سخت بودن معماهای این بازی به علت دشواری ذاتی خود آن ها نیست بلکه ابزاری که برای حل یک معما و گذشتن از یک قسمت از بازی لازم است بسیار سخت تر نسبت به نسخه پیشین پیدا می شود و در واقع به آشکاری قبل نیست.بسیاری از راه حل ها در همان ابتدای کار خیلی منطقی به نظر نمی رسند اما هنگامی که شروع می کنید محتمل تر و پذیرفتنی تر می شوند.برای مثال می توان به قسمت آزاد کردن روح Desoto اشاره کرد که در ابتدا شاید خیلی منطقی نیست اما بعد از اینکه آن را عملی کنید بسیار باور کردنی تر می شود. همچنین در بعضی از قسمت های بازی برای حل یک معما باید اطلاعات گذشته را به یا داشته باشید و از آن ها استفاده نمایید.

اگر واقعا یکی از علاقه مندان به سبک سرگرم کننده ماجراجویی هستید , بعد از انجام این بازی متوجه می شوید که Sam & Max Episode 205 What’s New, Beelzebub? بازی بوده که شما مدت ها بدنبال آن بوده اید و در حقیقت جذابیت این بازی تا مدت ها شما را به یاد خود خواهد انداخت.بازی فوق العاده خنده دار و مضحک است و می تواند یک پایان رویایی برای این فصل از سری باشد.

باید گفت نسخه جدید این بازی ترکیبی از تمام نسخه های پیشین است و بسیار سرگرم کننده می باشد.طرح کلی بازی جلوه های زیادی از دین مسیحیت و دیگر تفکرات و ایده های فرهنگ امروز است.شاید نسخه های پیشین چندان به این وجه توجهی نکرده باشند اما در این نسخه موارد یاد شده کاملا صدق می کند.تبدیل کردن شیطان , که یک فرشته قدرتمند اما سقوط کرده است , به یک موجود مسخره که رئیس یک کارخانه مضحک است و در واقع یک اسطوره حماقت , باعث شده است تا بازی در حین خنده دار و طنز بودن جنبه مذهبی نیز داشته باشد .شاید هدف سازندگان بازی از به تصویر کشیدن چنین فضایی این باشد که نشان دهند امروزه معنای دین و مذهب چقدر برای انسان ها افول پیدا کرده است. شاید هم آن ها هیچ قصدی نداشته اند و بیشتر فکر هرچه خنده دار تر کردن بازی خود بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد