جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Turok نقد بازی

نقاط قوت : نابود ساختن انواع دایناسورها - کشتن دشمن با اسلحه های بدون صدا مثل تیرکمان - حرکات طبیعی و قابل قبول دایناسورها
نقاط ضعف : سخت بودن بازی - عدم وجود نقشه محیط - گرافیک در سطح بازی های چند سال پیش 
 

نقاط قوت : نابود ساختن انواع دایناسورها - کشتن دشمن با اسلحه های بدون صدا مثل تیرکمان - حرکات طبیعی و قابل قبول دایناسورها
نقاط ضعف : سخت بودن بازی - عدم وجود نقشه محیط - گرافیک در سطح بازی های چند سال پیش
 
داستان بازی شباهت زیادی به توراک قدیمی دارد که بر اساس کاراکتر افسانه ای کمیک استریپی سال 1954 انتشار یافته است. وقایع بازی در 200 سال بعد اتفاق می افتد ، جایی که جوزف توراک و گروه همراهش که عضو شرکتی به نام "Whiskey Co." هستند ماموریت پیدا میکنند که فردی به نام "Kane" را که مربی سابق توراک بوده است را پیدا کنند."Kane"به صورت مخفیانه از سیاره خارج شده و ماموریت توراک و تیمش پیدا کردن وی میباشد. همچنان که توراک و تیمش با سفینه فضایی به دنبال "کین" میگردد ناگهان سفینه دچار مشکل شده و مجبور به فرود در سیاره ای مرموز میشود و این شروع داستان است. شما در ابتدا باید سربازان خود را پیدا کرده و زنده بمانیدکه زنده ماندن در این سیاره که ساکنان آن دایناسورها هستند کاری است بس دشوار. در این سیاره خزندگان گوناگونی و متنوعی دیده می شود که البته برای یک بازی به سبک ژوراسیک پارک امری است عادی و می توان تهیه دیدن نسبتا خوب حملات در یک لحظه چابکی و زرنگی دایناسورها در یک لحظه اشاره کرد.


نبرد با دایناسورها محتاج مهارت خاص و استفاده از تاکتیک های خاص است. دایناسورها معمولا به صورت گروهی حمله می کنند و آنها حقیقتا ستاره های بازی در این سیاره جنگلی هستند. در این بین دایناسورهای عظیم جسته مانند:"”Tyrannosaurus وجود دارند که به عنوان دایناسورهای بزرگ هیبت خاصی دارند البته این دایناسورهای عظیم جسته مغز کوچکی دارند.
 
هوش مصنوعی بسیار عالی بازی باعث هیجان بازی میشود. برای مثال سربازان دشمن به صورت مخفیانه و بدون سر و صدا به سمت شما نزدیک می شود و به طور ناگهانی به شما حمله ور می شوند و وظیفه آسیب رساندن به شما را به خوبی انجام می دهند. در مواقعی از بازی می توانید گروه دایناسورها را به سمت سربازان دشمن رانده و به عنوان یک سلاح مهلک از آن استفاده کنید. شما می توانید در مواقع جنگ تن به تن پشت درختها و دیوارها و اجسام پناه بگیرید البته دشمنان شما شما نیز این کار را به خوبی بلدند.در توراک اسحله های گوناگونی وجود دارد که می توان ار آنها در جنگهای دور مثل تفنگ دوربین دار ، جنگهای تن به تن از مسلسلها و در برابر دایناسورها می توان علاوه بر سایر تفنگها از موشک انداز استفاده کرد. البته در بازی نارنجک نیز وجود دارد که می توانید با درجه بندی دقیق از یک صحنه دایناسور در حال چریدن،یک صحنه خونین بسازید. البته اسلحه هایی برای مبارزه های مخفی نیز وجود دارد که همان تیرکمان معروف توراک و چاقو است.

یکی از قابلیتهای خوب دیگر بازی ، بازی آنلاین است که می توان ان را تا 16 نفر بازیکن افزایش داد. در بازی آنلاین 10 نقشه وجود دارد که 7 نقشه ان اختصاصا برای مد رقابتی طراحی شده. انواع مسابقات برای این بازی در نظر گرفته شده که عبارتند از:Capture Flag و
Death match و...

ضمنا مد بازی co-op حداکثر تا 4 نفر هم وجود دارد . طبیعتا مد بازی آنلاین برای کنسولها توسط Playstion Network و Xbox Live قابل استفاده است.
توراک از قدرت موتور آنریل 3 به خوبی استفاده کرده و تمام جزییات به خوبی خودنمایی می کنند به طوری که محیط بازی پر از گیاهان و درختان سبز و شاخ و برگهای فراوان که وزش باد آنها را تکان داده و به این طرف و انطرف حرکت می دهد.
در پایان توراک یک بازی شوتر استاندارد است که به آن درجه M داده شده که بیانگر این است که حجم زیادی خون و صحنه های خونین را رو به رو خواهید بود. سبک بازی FPS است که ادغام دو سبک مبارزه ایی اکشن و مبارزه پنهان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد