جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Kane & Lynch: Dead Men نقد بازی

نقاط قوت : داستان جالب - استفاده از ایده های خلاقانه - حالت چند نفره جذاب
نقاط ضعف : گیم پلی ناپایدار - بروز برخی اشکالات گرافیکی - وجود باگ در هوش مصنوعی
 
 
نام این بازی الهام گرفته شده از نام دو قهرمان داستان است و در این بازی سعی شده است با داستان تاثیرگذار(تاثیر خشونت و بیرحمی) و کاراکترهای خاص و پر جذبه، تاثیر گیم پلی ناپایدار بازی کمرنگ شود.

نقاط قوت : داستان جالب - استفاده از ایده های خلاقانه - حالت چند نفره جذاب
نقاط ضعف : گیم پلی ناپایدار - بروز برخی اشکالات گرافیکی - وجود باگ در هوش مصنوعی
 
 
نام این بازی الهام گرفته شده از نام دو قهرمان داستان است و در این بازی سعی شده است با داستان تاثیرگذار(تاثیر خشونت و بیرحمی) و کاراکترهای خاص و پر جذبه، تاثیر گیم پلی ناپایدار بازی کمرنگ شود.


 

قهرمانان بازی مقداری با قهرمانان معمول فرق دارند. بازی آنگونه شروع میشود که دو قهرمان داستان با یک ماشین حمل زندانیان به مکانی برده میشوند و ظاهراً این مکان چندان جای خوش آیندی برای این دو نفر نیست، به نظر میرسد ماشین به سمت محل اعدام آنها عازم است. اما با یک برنامه ریزی، این دو نفر توسط اعضای گروه شبه نظامی خود (که این گروه The7 نامیده میشود) آزاد میشوند. این دو قهرمان که Kane و Lynch نام دارند دارای سابقه ذیل میباشند: Kane که از قرار معلوم یکی از اعضای اصلی و گرداننده گروه است و Lynch که یک بیمار روانی درمان شده است و بتازگی برای The7 کار میکند و مامور حمایت Kane و مطمئن شدن از به دست آمدن اهداف The7 میباشد. از این به بعد داستان بازی آمیخته با پیچیدگیها و خیانتهای بسیار و در عین حال خونریزیهای بسیار در روند خود است.


 

بازی هیچ محدودیتی برای خشونت در نظر نگرفته است و هرچند امروزه بازیهای زیادی را میبینیم که دارای چنین خصوصیاتی در شناسنامه خود هستند و چندان به آن (خواسته یا ناخواسته) عمل نمیکنند ولی این بازی به معنای واقعی کلمه خشن است و در واقع میتوان به دلایل زیادی دو شخصیت اصلی بازی را ضد قهرمان خواند.


 

در دستور کار طراحی بازی ایجاد یک گیم پلی روان است ولی متاسفانه این عمل اتفاق نیافتاده است و گیم پلی بازی اصالاً در حد و اندازه بازیهای هم دوره خود نیست و ظاهراً نیاز به دقت و صرف زمان بیشتری برای طراحی آن دارد.


 
بازی به صورت سوم شخص شوتر انجام میشود و در واقع ماموریتها بوسیله یک تیم شبه نظامی انجام میشوند. بعضی مراحل تنها Kane و Lynch در تیم وجود دارند و در بعضی مراحل افراد بیشتری دارید که میتوانید آنها را برای حمله یا پشتیبانی حرکت دهید. در بازی یک طیف تقریباً کامل از سلاحها وجود دارد و بسیاری خصوصیات دیگر مانند محیط تاثیر پذیر و سیستم پناه گیری و اثبات موقعیت و ... که در روی کاغذ آمار یک بازی خوب را میدهند ولی بعضی چیزها بعد از کمی بازی کردن مقداری ناجور به نظر میرسند. استفاده از سیستم پناه گیری برای عده ای سخت و برای عده ای دیگر بی مصرف جلوه میکند. البته هوش مصنوعی افراد دشمن هم با این قضیه مشکل دارد و دیده میشود که دشمنان در محلی بی دلیل موقعیت و یا در جاهای مزحکی پناه میگیرند. صحنه بسیار بدی که در بازی اتفاق میافتد، زمانی است که چند نفر در کنار دیواری پناه گرفته اند و با تیر خوردن یکی از آنها در ناحیه سر، دیگر افرادی که نزدیک به او هستند تغییر موقعیت نمیدهند و مثل اینکه برایشان جالب است ببینند میتوانید مخ آنها را نیز هدف بگیرید یا نه!!! اشکال در این سیستم پناه گیری و اثبات موقعیت و استفاده نکردن از آن باعث افت بازی شده است در حالی که کامل بودن آن و استفاده از آن میتوانست به بازی حالت رضایت بخشی ببخشد. همانطور که در مراحلی نظیر فرار از زندان و کلوپ شبانه دیده میشود بازی پتانسیل یک بازی خوب را دارد.


 

بازی اشکالات دور از تصوری مانند صحبت شخصیتها بدون حرکت لب، وجود درز در قسمت به هم رسیدن تکسچرها و انفجارهای غیر طبیعی است. به نظر میرسد چندان دور از توان نبود که گرافیکی در حد و اندازه نام بازی داشته باشیم و از این مشکلات پیش پا افتاده خبری نباشد.


 

در بازی میتوانید با دوست خود به صورت دو نفره به انجام مراحل بپردازید. این حالت به صورت آفلاین و آنلاین امکان پذیر است. در قسمت چند نفره یک حالت به نام Fragile Alliance وجود دارد که تا حدی پیچیده ولی بسیار جالب است. در آن شما یک تیم چهار یا شش نفره انتخاب میکنید و هدف کشتار و بیرون آمدن از مهلکه با کسب امتیازات و غنیمتهای بیشتر است. شما با دوستان خود در یک تیم در مقابل تیمی که توسط کامپیوتر هدایت میشود بازی میکنید. حتی شما میتوانید دوستان خود را نیز برای کسب امتیاز و غنیمت بیشتر بکشید. البته با این عمل شخصی که کشته اید به تیم مقابل ملحق میشود و جالب اینجاست که اگر کسی که توسط هم گروهی خود کشته شده است، انتفام خود را بگیرد امتیاز ویژه میگیرد.


 

در کل باید گفت که این بازی اگر با مقداری دقت بیشتر و عدم وجود اشکالات نه چندان مهم عرضه میشد میتوانست یک عنوان بسیار خوب باشد و با توجه به داستان و ایده های خوب بازی آن را به همه پیشنهاد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد