جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Hitman: Blood Money نقد بازی

نقاط قوت : جذابیت داستان و شخصیت بازی - استفاده از فنون جنگی و طیف متنوع وسائل و سلاحها
نقاط ضعف : وجود اشکالاتی در هوش مصنوعی بازی - عدم پیشرفت چشمگیر در گیم پلی
 
 
بی شک این سری و شخصیت مرموز آن یکی از عالیترین پروژه هایی است که Eidos میتواند عرضه کند. شخصیت داستان مردی کچل، بی عاطفه و مزدور است. این شخص بویی از ضعف و ترس نبرده است و برای انجام پروژه ای که در دست انجام دارد کسی جلودار آن نیست. شماره جدید نیز بسیار به دو نسخه قبل شباهت دارد و پیچیدگیهای داستان بازی و دسیسه ها و نیز صحنه های سینمایی موجود در بازی باعث شده است که این شماره در جایگاه خود با اقتدار ظاهر شده و درخور شماره های قبل باشد.

نقاط قوت : جذابیت داستان و شخصیت بازی - استفاده از فنون جنگی و طیف متنوع وسائل و سلاحها
نقاط ضعف : وجود اشکالاتی در هوش مصنوعی بازی - عدم پیشرفت چشمگیر در گیم پلی
 
 
بی شک این سری و شخصیت مرموز آن یکی از عالیترین پروژه هایی است که Eidos میتواند عرضه کند. شخصیت داستان مردی کچل، بی عاطفه و مزدور است. این شخص بویی از ضعف و ترس نبرده است و برای انجام پروژه ای که در دست انجام دارد کسی جلودار آن نیست. شماره جدید نیز بسیار به دو نسخه قبل شباهت دارد و پیچیدگیهای داستان بازی و دسیسه ها و نیز صحنه های سینمایی موجود در بازی باعث شده است که این شماره در جایگاه خود با اقتدار ظاهر شده و درخور شماره های قبل باشد.


 

این چهارمین شماره از سری Hitman است ولی برای انجام آن نیازی به دانستن ماجرای شماره های قبل ندارید و جالب اینکه اگر شماره های قبل را بازی نکرده باشید با انجام این شماره بیشتر هیجان زده میشوید. البته باید در نظر داشت که شماره های قبل نیز مسلماً ارزش بازی کردن را داشته و باعث شتاخت بیشتر موضوع میشوند. داستان بازی به این صورت است که شخصیت مزدور ما که تنها به نام مامور 47 شناخته میشود با انجام ماموریتهایی که توسط اشخاص مختلف به او داده میشود و پیشرفت در سیستمی پیچیده متوجه میشود او و کافرمایانش از طرف گروه سازمان یافته ای تهدید میشوند. او به پیشروی در سازمان مقابل و سر در آوردن از کار آنها میپردازد و در این حین شغل خود را نیز انجام میدهد. ماموریتها جذاب هستند و داستان بازی سیری صعودی دارد، تا نقطه پایانی که به اوج خود میرسد. داستان پردازی و توصیف اشخاص در بازی جامع است، به عنوان مثال در مرحله اول برای کشتن یک مدیر شهر بازی عازم میشوید.


 

 این شخص در حادثه ای که در شهر بازی او رخ داده است مقصر است و طی این حادثه ده ها انسان بی گناه کشته شده اند. کارفرمای شما اقوام یکی از قربانیان است. در راه انجام ماموریت و نفوذ به شخص مورد نظر متوجه میشوید که او برای جمع و جور کردن اوضاع خود وارد یک باند قاچاق مواد مخدر نیز شده است. هنگامی که با گذشتن از قسمتهای مختلف و پر حادثه به مدیر شهر بازی میرسید چندان با کار سختی مواجه نیستید، چرا که او شخصی بزدل است و در همان ابتدای کار به پاهای شما می افتد. شما عکس شخص قربانی در حادثه را به سفارش کارفرمای خود به مدیر شهر بازی نشان میدهید و او را با وضع تاسف باری به قتل میرسانید. عمل خوبی که بازی انجام داده است، این است که شما نیازی به انجام مرحله تمرینی ندارید و با انجام مرحله نخست، هم با سختیها و شرایط بازی آشنا میشوید و هم فنون مختلف را فرا میگیرید. به همین منظور مرحله ابتدایی ساده تر بوده و توضیحات کامل و مسیر بازی به شما داده میشوند. مرحله اول دارای یک مسیر مشخص است ولی مراحل بالاتر از چند مسیر قابل انجام هستند.


 
وسائل مورد نیاز شما کامل است و برای انجام کارهای خود به سلاحهایی چون کلت و مسلسل و Sniper و TNT و چاقو و سیم فولادی و آمپول سمی و..... دسترسی دارید. برای انجام ماموریت از درگیری تن به تن یا با اسلحه و یا کشتن افراد به صورت مخفی کاری و یا پوشیدن لباس مبدل و تزریق آمپول میتوانید بهره ببرید. حتی میتوانید دست خود را مستقیماً به خون کسی آلوده نکنید و ترتیب یک اتفاق کشنده را برای شخص مورد نظر (مانند سقوط ناگهانی یک جسم سنگین روی سوژه) بدهید و این نوع عملیات در پایان مرحله باعث تعلق گرفتن پول و امتیاز بیشتر به شما میشود. لازم به ذکر است که وجود یک نقشه که به صورت GPS و زنده است بسیار در پیشرفت مراحل به شما کمک میکند.


 

هوش مصنوعی در بازی نسبتاً بد نیست ولی دارای نواقصی است. حرکات افراد دشمن در حالت عادی طبیعی به نظر میرسد و تغییراتی طبیعی در ریتم رفتاری خود دارند. به عنوان مثال ممکن است یک نگهبان برای دستشویی یا کشیدن سیگار محل را ترک کند. به علاوه صحبتها و حرکات افراد طبیعی جلوه میکند. عکس العمل آنها نیز در ابتدا و معمولاً از فاصله دور چندان بد نیست ولی هنگامی که شما سعی کنید نظم بازی را به هم بریزید، به خوبی در می یابید که در فواصل و درگیریهای نزدیک دشمنان مصنوعی عمل میکنند. در حرکات افراد دشمن مطلبی که به نظر مضحک می آید و در حد تاریخ عرضه بازی نیست این است که اگر در گوشه ای امن پناه بگیرید و با سر و صدا و شلیک گلوله افراد دشمن را آگاه سازید، آنها به سادگی خود را در تیررس شما قرار میدهند و کار شما چندان سخت نخواهد بود که همه آنها را با یک تیر در سرشان بکشید.


 

نکته ای که از سریهای قبل تا به حال وجود داشته است تغییر لباس مامور 47 است. با وجود این که عمل ورود به پایگاه دشمن با لباس مبدل کار هیجان انگیز و جذابی است ولی متاسفانه این موضوع چندان خوب پرداخت نشده است. در انجام عمل تغییر ظاهر تنها لباس شخصیت عوض میشود و کاملاً با کله ای کچل و کفشهای چرم، قابل تمایز با افراد گروه است و این در حالی است که افراد دشمن با دیدن مامور 47 او را با افراد خود کاملاً اشتباه میگیرند و تنها با غیر عادی عمل کردن به او مشکوک میشوند. این موضوع از نسخه های قبل تا به حال وجود داشته است و جای تعجب دارد که چرا سازندگان فکری به حال آن نمیکنند.


 

اگر بازی را در درجه سختی معمولی و بالاتر انجام دهید، نحوه عمل شما در یک مرحله میتواند در مرحله بعدی تاثیر گذار باشد. به این صورت که یک درجه مضنونیت برای شما در نظر گرفته شده است و مقدار آن با بد عمل کردن در مراحل و نیز ایجاد شلوغی زیاد بالا میرود و این باعث میشود در مراحل بعد راحتتر شناسایی شوید. البته چندان نگران نباشید چرا که قدرت واقعی پول در این مسئله هم صدق میکند و شما میتوانید با پرداخت مقداری پول در پایان مرحله این مضنونیت را کم و حتی صفر کنید. به غیر از این مورد شما میتوانید پول خود را که از انجام ماموریتها به دست آمده است در راه خرید و یا تجهیز وسائل و سلاحهای خود خرج کنید.در رابطه با صداگذاری، بازی خوب عمل کرده است و موسیقی متن خوب و صداگذاری خوب شخصیتها و افکت گذاری صوتی واقعی، حاکی از این قضیه هستند.در کل بازی ارزش خود را حفظ کرده ولی گیم پلی آن تغییر چندانی با نسخه های قبل ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد