جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Universe at War: Earth Assault نقد بازی

 نقاط قوت : جذابیت انجام بازی - قسمت چند نفره و آنلاین جذاب
نقاط ضعف : وجود اشکالات کوچک گرافیکی - آزار دهنده بودن دوربین بازی
 
اگر طرفدار بازیهای سبک استراتژیک Real-Time باشید حتماً با بازی Rise of nations و Rise of Legends آشنا هستید. این بازی را میتوان بسیار شبیه به آن دو بازی که شرکت مایکروسافت عرضه کرد، دانست. در حقیقت شما با یک بازی Real-Time Strategy روبرو هستید که حالتی تخیلی دارد و در آن سه فرقه مختلف، عجیب و فضایی وجود دارند. موضوع این بازی جنگ بر سر تسخیر زمین است.

 نقاط قوت : جذابیت انجام بازی - قسمت چند نفره و آنلاین جذاب
نقاط ضعف : وجود اشکالات کوچک گرافیکی - آزار دهنده بودن دوربین بازی
 
اگر طرفدار بازیهای سبک استراتژیک Real-Time باشید حتماً با بازی Rise of nations و Rise of Legends آشنا هستید. این بازی را میتوان بسیار شبیه به آن دو بازی که شرکت مایکروسافت عرضه کرد، دانست. در حقیقت شما با یک بازی Real-Time Strategy روبرو هستید که حالتی تخیلی دارد و در آن سه فرقه مختلف، عجیب و فضایی وجود دارند. موضوع این بازی جنگ بر سر تسخیر زمین است.

داستان از این قرار است که گروهی فضایی به نام Hierarchy برای تسخیر و هموار کردن زمین برای خود، به زمین حمله میکند. انسانها که توان مقابله در خود نمی بینند عقب نشینی میکنند. در این بین گروهی متشکل از ماشین آلات هوشمند به نام Novus با مهاجمان وارد جنگ میشوند. جنگ سختی در میگیرد و این درگیری باعث میشود یک فرقه ناشناس به نام Masari که در زمین برای مدتی طولانی پنهان شده و به خواب رفته است، دوباره به تکاپو افتاده و به جنگ بپردازد. با این ترتیب سیاره زمین صحنه وقوع یک جنگ کهکشانی میشود.

تنوع و تفاوت میان سه گروه موجود بسیار زیاد است و تواناییهای آنها کاملاً مجزا است. برخی از این تواناییها به این ترتیب است: گروه Novus میتواند شبکه هایی برای انتقال نیرو و حرکت افراد به تمام نقشه ایجاد کند. Hierarchy نیروی مخرب بازی محسوب میشود و به معنای واقعی کلمه عمل درو کردن دشمن را به وسیله ماشین آلات مخرب خود خوب انجام میدهد. در نهایت Masari است که از دو گروه دیگر قویتر به نظر میرسد و با ایجاد پایگاه های قوی میتواند بهتر از دیگران عمل کند و همچنین تجهیزات کامل و قوی در اختیار دارد. البته با وجود این تفاسیر اگر بتوانید از تواناییهای هریک به درستی استفاده کنید میتواندحریف را به زانو در آورید. به عنوان مثال گیر آوردن افراد دشمن و درو کردن آنها توسط ماشینهای Hierarchy میتواند جذاب باشد ولی به همین نسبت اگر ماشینهای مخرب Hierarchy در محدوده حفاظتی Masari قرار گیرند از بین بردنشان به سادگی انجام پذیر است.

 
در قسمت تک نفره شما با گروه Novus بازی را شروع میکنید و به جنگ Hierarchy میروید و پس از سه مرحله با انتخاب گروه Masari سبک بازی مقداری تغییر میکند و حالت استراتژیک جهانی(Global strategic) میگیرد. در این حالت شما تصمیم میگیرید که به کدام سرزمین بروید و جنگ را ادامه دهید و باید به بهترین شکل و استراتژی منطقه مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب منطقه و ورود به آن با همان سبک Real-Time Strategy به مبارزه برای پیروزی میپردازید. هنگامی که بازی را به پایان میرسانید، گزینه های بسیاری برای شما باز میشوند و میتوانید با انتخاب هرکدام از گروهها به انجام بازی و پیشبرد بازی طی خط داستانی جداگانه بپردازید.

هرچند هوش مصنوعی دشمن در قسمت تک نفره بسیار بالاست و واقعاً با استراتژیک خاصی مقابل شما ظاهر میشود ولی انجام بازی در حالت شبکه و چند نفره دارای هیجان بیشتری است و قابل پیش بینی نبودن حرکات حریف به واسطه امکانات بازی میتواند بسیار جذاب باشد. در قسمت آنلاین بازی نیز تدابیر جالبی اندیشیده شده است و شما با ورود به آن سعی در تصرف زمین در مقابل افراد حاضر دارید. البته برای حالت Conquer-the-world یا همان تسخیر دنیا نیاز به نسخه طلایی(Gold) بازی دارید.

متاسفانه مشکلات ریز ولی آزار دهنده ای در بازی وجود دارد. مهمترین آن فاصله دوربین از سطح است، به صورتی که گاهی نمیتوانید صحنه درگیری را کامل مشاهده کنید و عدم توانایی در عقب کشیدن دوربین میتواند شما را کلافه کند. اشکالات دیگری نیز گهگاه دیده میشوند، مانند کلیک بر روی یکی از نیروها و اتخاب نشدن آن یا دابل کلیک روی یک نیرو برای انتخاب هم نوعان آن و عمل نکردن نتیجه دلخواه که شاید این اشکالات به اندازه مورد اول بد جلوه نکنند.

در رابطه با گرافیک بازی میتوان گفت که چندان در حد و اندازه بازی نیست. البته نه اینکه گرافیک بازی رضایت بخش نباشد، بلکه واقعاً بسیاری از طراحیها با دقت و زیبا هستند ولی برخی مسائل گرافیکی مانند ساده بودن بعضی تکسچرها و نیز شکسته شکسته بودن گوشه های اجزای تصویر باعث شده اند گرافیک بازی مقداری از تاریخ عرضه آن قدیمی تر جلوه کند. مسئله مهمی که در این قسمت وجود دارد سنگین بودن بیش از اندازه بازی در نسخه Pc و در حالت اجرا تحت DX10 میباشد به نحوی که شاید قویترین سیستمها نیز در مقابل آن زانو بزنند. البته بازی تحت DX9 به خوبی و بدون مشکل اجرا میشود.

در رابطه با صداگذاری بازی میتوان گفت که از موسیقی متن مناسبی استفاده شده است و افکتهای صوتی خوب کار شده اند ولی صداگذاری افراد مربوط به هر گروه مقداری تکراری و نه چندان تاثیرگذار میباشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد